بهترین سنگ برای حمام و سرویس بهداشتی

بهترین سنگ برای حمام و سرویس بهداشتی قطعا سنگی است که در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. چرا که آب و رطوبت همواره در این مکان ها وجود دارد. علاوه بر این باید مقاومت بالایی نیز در برابر مواد اسیدی، بازی و خورنده داشته باشد. به این دلیل که استفاده از مواد شوینده و شیمیایی در این فضاها بسیار رایج است.

به همین علت است که از چوب و فلز برای این موارد استفاده نمی شود. چوب ها و فلزات به دلیل اینکه مقاومت کمی در برابر دو ویژگی بالا دارند. و همین موضوع آن ها را  تبدیل به متریال هایی غیر قابل مصرف در حمام و سرویس بهداشتی نموده است. بهترین و به صرفه ترین متریال کاربردی در حمام و سرویس بهداشتی سنگ ها می باشند.

انتخاب سنگ

برای اینکه سنگ مورد استفاده در این مکان ها جذب پایینی از آب داشته باید. خلل و فرج یا تخلل بسیار کمی داشته باشد تا آب در آن نفوذ نکند و باعث تخریب بافت سنگ نشود.

علاوه بر نفوذ آب، هر چه خلل و فرج سنگ کمتر باشد مواد اسیدی، خورنده و بازی کمتر در آن نفوذ می کنند. و به عمر سنگ کمک بیشتری می کند.

اگر می خواهید سنگی را برای کف حمام خود به کار ببرید باید توجه داشته باشید که سنگ مورد استفاده لیز نباشد. زیرا زمانی که آب بر روی آن می ریزد لیز بودن آن چند برابر می شود و خطر بالایی دارد.

گرانیت مات
خواندن مقاله

سنگ مورد استفاده به دلیل برخورد مداوم با آب و مواد شوینده باید ثبات رنگ بالایی داشته باشد و رنگ آن از بین نرود.

در ادامه سعی کردیم چند سنگ در محیط حمام و سرویس بهداشتی را بررسی کنیم:

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی از مقاوم ترین و مستحکم ترین سنگ ها است که از نفوذ آب و مواد شیمیایی و خورنده جلوگیری می کند. بهتر است از سنگ گرانیت فیروزه در این مکان ها استفاده نکنید زیرا در مقایسه با سایر گرانیت ها جذب آب بالاتری دارد. گرانیت ها اکثرا قیمت مناسبی دارند. ویژگی منفی سنگ های گرانیت این است که نسبت به سایر سنگ ها دارای ظرافت و زیبایی کمتری هستند.

سنگ چینی کریستال

سنگ چینی کریستال نیز در برابر آب و مواد شیمیایی و خورنده مقاومت مناسبی دارد. این سنگ رنگ های روشنی دارد و کاربرد آن در حمام و سرویس بهداشتی پاکی و زیبایی را تداعی می کند. رنگ روشن این سنگ ها باعث سهولت در نظافت آن ها می شود.

رندر سنگ چینی کریستال آپ استون

مرمر

سنگ مرمر یکی از زیبایی ترین و لوکس ترین سنگ ها است. این سنگ به دلیل تخلل های بیشتری که نسبت به سنگ های کریستال و گرانیت دارد، مقاومت کمتری در برابر نفوذ آب و مواد شیمایی و خورنده دارد. علاوه بر این امکان ساییدگی و خراشیدگی نیز در این سنگ وجود دارد. در صورت استفاده از این سنگ بهتر است در دیواره ها و مکان هایی که در معرض کمتر رطوبت قرار دارد استفاده شود. مرمرها نسبت به سایر سنگ ها یکی از گرانترین سنگ ها به شمار می اید.

چرا باید از سنگ گرانیت در خانه خود استفاده کنیم؟
خواندن مقاله

مرمریت

سنگ مرمریت نیز یکی از زیباترین سنگ ها است و دارای تنوع بالایی است. مقاومت مرمریت در برابر آب و مواد شیمیایی و خورنده از مرمر نسبتا کمتر است . اگر مایل به استفاده از مرمریت ها هستید بهتر است در دیواره ها به کار برده شود. بهترین نوع مرمریت برای این مکان ها سنگ های مرمریت پرشین، دهبید، گلدن بلک، مارشال و مشکی نجف آباد است.

تراورتن

سنگ تراورتن دوام عمر بالایی دارد و سنگ لیزی نیست. این سنگ دارای تخلل بالایی است به همین دلیل در برابر نفوذ آب و مواد شیمیایی و خورنده مقاومت کمی دارد. به همین دلیل اصلا برای این محیط ها مناسب نیست زیرا بعد از مدتی به شدت آسیب پذیر می شوند.

اگر مایل به استفاده از سنگ مرمریت و تراورتن در این دو مکان هستید بهتر است برای افزایش مقاومت آن ها با رزین اپوکسی یا مواد نانو سطح آن کاور شود.

در حمام و سرویس های بهداشتی برای نشان دادن محیطی پاک و تمیز اغلب از سنگ های روشن استفاده می شود. اما شما می توانید با طراحی خاص از سنگ های تیره نیز در برخی قسمت ها استفاده کنید. بدین ترتیب محیطی لوکس و زیبا و تمیز خواهید داشت.

برای مشاوره رایگان و تهیه سنگ حمام و سرویس بهداشتی در شهر خود با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.