محوطه سازی با سنگ

محیط کاری و محل زندگی خود را جذاب کنید

شاید این سوال برای شما پیش بیاد چرا سنگ و در جواب باید گفت قطعا قصد دارید محوطه بیرونی فضای مورد نظر خود را طراحی و باز سازی کنید پس نیازمند یک محیطی هستید که برگرفته از دل طبیعت باشد و حس خوبی را به شما منتقل کند.در این مقاله همراه ما باشید تا چند دلیل استفاده از سنگ را برای شما ارایه دهیم .

ویژگی سنگ محوطه سازی

اولین چیزی که باید مدنظرتون باشه دوام و ماندگاری سنگ هست بنابراین سنگ مورد استفاده باید در برابر فشار گرما و سرما مقاومت داشته باشه و همچنین به دلیل بارندگی جذب اب پایینی داشته باشد .

جنس سنگ مورد استفاده

جنس سنگ یکی از نکات مهمی است که باید به ان توجه شود زیرا در صورت بی توجهی عواقب خوبی نخواهد داشت

سنگ استفاده شده در کف باید با وجود بافت منحصربه فرد خود از لغزش و سر خوردن افراد جلوگیری کند .بافت و جنس سنگ بستگی به نوع پرداخت ان دارد که میتوان به سنگ اتش خورده flamed , بوش همر (bushhamered ) و یا تیشه ایی (chiselled) دسته بندی کرد زیرا در سه حالت سنگ را از ظاهر یکنواخت و یکدست جدا می کند .

بهترین متریال مورد استفاده در حمام و سرویس بهداشتی
خواندن مقاله
lazy
lazy

انواع سنگ برای محوطه سازی

سنگ گرانیت

از پرطرفدارترین و پرفروش ترین سنگ ها برای محوطه سازی سنگ گرانیت است ، ماهییت این سنگ سخت و بدون تخلخل است و با همه شرایط اب و هوایی سازگار است.

سنگ تراورتن

بهترین سنگ برتی اطراف استخر سنگ تراورتن است . این سنگ در بازه ایی بین سنگ اهک و سنگ مرمر قرار دارد .سطح جذاب و دوست داشتنی این سنگ شمارو علاقه مند به راه رفتن بدون کفش روی این سنگ می کند.

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت متراکم است و به عنوان سنگی سخت و متراکم شناخته شده است که بافتی ملایم دارد فقط باید توجه کرد این سنگ در مکان های سرد و یخبندان پیشنهاد نمی شود.

سنگ چینی کریستال

یکی از سنگ های محوطه سازی می توان به سنگ چینی کریستال اشاره کرد . این سنگ به دلیل مقامت بالا در برابر شرایط جوی در بیرون ساختمان استفاده می شود که می توان در کف سازی محوطه اشاره کرد. بهترین نوع استفاده این سنگ در کف سازی به صوت سابیده ،تیشه ایی و بوشهمر می باشد.

ماربل چیپس ها (شن های رنگی )

این نوع سنگ ها در ابعاد مختلف در بازار عرضه میشود و از لحاظ رنگی تنوع زیادی دارند و یکی از بهترین انتخاب ها برای فضاسازی و محوطه سازی می باشند. که می توان در اطراف استخرها ، سنگفرش ها و یا مقابل ویلاها استفاده کرد ماربل چیپس را می توان با استفاده از چسب به عنوان رویه ی نما استفاده کرد.

پبل یا سنگ رودخانه ایی

پبل ها یا سنگ های رودخنه ایی یکی از بهترین متریال ها برای محوطه سازی می باشند که در ابعاد و رنگ های متفاوت استفاده می شود از پرکاربرد ترین موارد استفاده این پبل ها ساخت دیوار با استفاده از توری فلزی ،کف سازی و ساخت ابنما اشاره کرد.

کاربردهای سنگ مرمر
خواندن مقاله
lazy
lazy

موارد دیگر استفاده ازسنگ ها در محوطه سازی

محوطه سازی به منظور فضایی برای ارامش و حس خوب طراحی ،بازسازی و ساخته می شود و علاوه بران باعث ارزشمند شدن ملک می شود و همچنین می شود به عنوان المان های سنگی ،نیمکت ها ساخت انواع فواره و مجسمه های زیبا در فضای مورد نظر استفاده کرد و تا جایی که می شود حس و حال طبیعت را با خود به مکان و محل زندگی خود ببریم.

برای مشاوره رایگان و تهیه سنگ حیاط و محوطه سازی در شهر خود با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.