سنگ گرانیت در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است، زیرا سنگی کاملاً طبیعی، جاودانه، مجلل و کاربردی است که در حال حاضر بسیار متداول است. اگر به دنبال استفاده از سنگ در حمام هستید، سنگ های مختلفی مانند مرمر، مرمریت و کریستال نیز هستند، اما دلایل مختلفی وجود دارد که گرانیت برای حمام مناسب ترین است.

آیا گرانیت برای حمام خوب است؟

گرانیت بسیار بادوام است، مقاوم در برابر خراش و لکه است و به راحتی تمیز می شود. بنابراین برای محیط های مرطوب مانند حمام عالی است. پس جای تعجب نیست که حمام های گرانیتی تا این حد محبوب شده اند. اما در کنار طیف وسیعی از مزیت های فوق العاده، هزینه ی نسبتا بالایی نیز دارد که باید در نظر گرفت.

البته گرانیت های سفیدی که عنصر آهن در آنها وجود دارد، در صورتیکه در حمام استفاده شوند دچار زنگ زدگی می شوند. پس در تمام مطالب پیش رو منظور ما از گرانیت همه آنها بجز برخی از سفید رنگ ها می باشد.

مزایای حمام گرانیتی

از نظر تخصصی گرانیت بهترین سنگ برای حمام است. اما چرا؟!

ضد آب است

آب و رطوبت موجود در حمام منجر به شوره زدن، پوسیده شدن دیوارها و مشکلات دیگر می شود. اما گرانیت ضد آب است. به این معنی که بخار آب موجود در هوا و پاشیده شدن آب نمی تواند به سنگ های گرانیت موجود در حمام نفوذ کند. یک نکته بدیهی، انتخاب ماده ای که نمی تواند آب را جذب کند، ساده ترین راه برای تمیز و تازه نگه داشتن حمام و جلوگیری از آسیب بیشتر به خانه شما است.

به راحتی تمیز می شود

غیر متخلخل بودن یکی از ویژگی های بارز گرانیت است، یعنی آب، خاک، باکتری ها و صابون  توسط سنگ جذب نمی شود. آنها فقط روی سطح قرار می گیرند. این بدین معنی است که سطوح سنگ شما همیشه بهداشتی هستند و تمیز کردن آن آسان است. در صورت نصب گرانیت در حمام متوجه می شوید که تنها کاری که باید انجام دهید این است که کاشی های گرانیتی میز کار یا حمام خود را با یک پاک کننده ملایم و پارچه یا صابون و آب پاک کنید. به همین راحتی.!

سنگ گرانیت برای صفحه کابینت
خواندن مقاله

توجه به این نکته مهم است که گرانیت در هنگام خیس شدن بسیار لغزنده است. به دلیل اینکه آب را جذب نمیکند و آب فقط روی سطح آن قرار می گیرد. بنابراین هنگام استفاده از تایل های گرانیتی حمام برای کفپوش، رعایت نکات احتیاطی مهم است.

برای مشاوره رایگان و تهیه تایل و اسلب گرانیت با ما تماس بگیرید.

تایل و اسلب حمام گرانیتی

زمانی که تصمیم می گیرید یک حمام گرانیتی داشته باشید، بهتر است برای افزایش زیبایی، بعضی از دیوارها را با اسلب های بزرگ بپوشانید و دیوارهای دیگر و کف را با تایل های کوچکتر. همچنین از اسلب های ضخیم تر برای کانتر استفاده کنید که نیاز به مقاومت بیشتری دارد.

بسیار بادوام است

گرانیت یکی از سخت ترین مواد موجود در طبیعت است که آسیب دیدن آن بسیار سخت است. به راحتی لک نمی شود، حتی در برابر رنگ مو و بسیاری مواد شیمیایی آرایشی دیگر نیز مقاومت می کند. همچنین خرد شدن یا شکستن با تایل های گرانیتی غریبه است. این استحکام و مقاومت گرانیت و عدم آسیب دیدن بخصوص برای کانتر درون حمام بسیار حائز اهمیت است.

چندین دهه دوام می آورد

گرانیت که به عنوان یک مصالح ساختمانی در مناطق پرتردد مانند کف و حیاط استفاده می شود، برای قرن ها ماندگاری دارد. در مورد حمام خانه شما نمی توانیم با این قطعیت بگوییم، اما به طور قطع می توانیم بگوییم که حمام گرانیتی با مراقبت مناسب می تواند چندین دهه برای شما دوام بیاورد. اگر از گرانیت مراقبت کنید، درست مثل روز اول زیبا به نظر می رسد.

یک سنگ طبیعی زیبا است

آخرین دلیل ما برای انتخاب گرانیت، زیبایی فوق العاده آن است. گرانیت یک سنگ طبیعی خیره کننده است. هر صفحه منحصر بفرد است چرا که در عمق پوسته زمین در اثر فشار و گرمای زیاد در طی هزاران سال تشکیل شده است. در نتیجه هر معدن سنگ گرانیت دارای ویژگی های منحصر بفردی است و هیچ دو صفحه یکسان نیستند. شما با انتخاب گرانیت برای یک عمر از داشتن یک حمام، سرویس بهداشتی و روشویی زیبا لذت خواهید برد. محصول طبیعی شگفت انگیزی که تا سالیان سال در کنار شما خواهد بود. در پایان باز هم این نکته را ذکر می کنیم که با توجه به ویژگی ها و پارامترهای فیزیکی، گرانیت بهترین سنگ برای حمام است.

مزایای کف پوش سنگ طبیعی در زمستان
خواندن مقاله

تامین کنندگان گرانیت

خوشبختانه کشور عزیزمان ایران دارای معادن متعدد گرانیت است. از گرانیت سبز جنگلی گرفته تا سفید، طوسی و فیروزه ی بی نظیر مشهد. این معادن در نقاط مختلف کشور همه روزه مشغول استخراج سنگ های گرانیت و ارسال به کارخانجات داخلی و خارجی هستند.گروه بازرگانی آپ استون دارای تنوع بسیار بالایی از این محصول فوق العاده است. آپ استون با تولید با کیفیت ترین و مرغوب ترین تابل ها و اسلب های گرانیت توانسته سهم قابل قبولی از بازارهای داخلی و خارجی را داشته باشد.

گرانیت های موجود در کارخانه آپ استون شامل گرانیت سفید، گرانیت طوسی، گرانیت دانه‌اناری، گرانیت مشکی نطنز و تویسرکان، گرانیت سبز جنگلی، گرانیت گل پنبه‌ای، گرانیت پرتقالی و گرانیت خرمدره می باشد.

انواع سنگ گرانیت

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.