سنگ گرانیت برای صفحه کابینت

سنگ های طبیعی از زمان های قبل تر برای پیشخوان آشپزخانه یا همان کانترتاپ مورد استفاده قرار می گرفت. این روزها دوباره استفاده از سنگ به عنوان سنگ کابینت تبدیل به ترند شده است. سنگ گرانیت یکی از سخت ترین و محکم ترین سنگ های موجود است که آن را به انتخابی عالی برای کانتر تبدیل کرده است.

سنگ گرانیت یک سنگ آذرین سخت و فشرده است که از کوارتز، فلوسپات و میکا تشکیل شده است. این سنگ یک انتخاب عالی برای هر ساخت و ساز است.

خصوصیات گرانیت برای کانترتاپ

1-مقاومت و سختی

گرانیت به طور طبیعی در برابر رطوبت، خراش و گرما مقاوم است. یک کانتر گرانیتی می تواند برای چندین دهه بدون تغییر باقی بماند. به عنوان مثال اگر یک تابه داغ را از فر بیرون بیاورید می توانید آن را مستقیم روی سطح میز قرار دهید.

مزایای کف پوش سنگ طبیعی در زمستان
خواندن مقاله

2-انتخاب پایدار

به عنوان یک محصول طبیعی گرانیت ذاتا زمین دوست و پایدار است. این سنگ ویژگی های زیست محیطی از جمله چرخه عمر با دوام، سهولت مراقبت و بازیافت را دارا می باشد. این محصول در کارخانه برش می خورد و در نهایت در پروژه نصب می شود و ضایعات حداقلی را دارد.

3-تخلخل ها و شکاف ها

گرانیت‌ها متخلخل هستند و ترک‌هایی دارند که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود. این منافذ و ترک ها محل مناسبی برای لکه‌ها و رشد باکتری‌ها هستند.

می توان این محل را با رزین اپوکسی پر کرد تا از لکه شدن جلوگیری شود و در صورت ایجاد لکه با انجام پولیش برطرف می شود.

4-وزن گرانیت

گرانیت ها وزن بالایی دارند به همین دلیل نصب آن ها نیاز به تمرکز و نیروی بالایی می باشد. به همین لیلی هزینه نصب گرانیت برای کانتر آشپزخانه نسبتا گران است.

نحوه نگه داری از گرانیت

سنگ گرانیت در برابر خراش و حرارت بسیار مقاوم است اما در برابر ایجاد لکه ها باید از آن مراقبت کرد وگرنه لکه ها بر روی آن ماندگار می شود.

بهتر است هر روز روی آن را با دستمال مرطوب تمیز کنید و حداقل هفته ای یکبار با محلول آب و ایزوپوپیل الکل با نسبت نصف ضدعفونی کنید. این محلول را اسپری کنید و بعد از 3 الی 4 دقیقه آن را با دستمال تمیز کنید.

هرگز از سرکه یا آمونیاک برای تمیز و ضدعفونی کردن صفحه کابینت استفاده نکنید زیرا با گذشت زمان با مواد معدنی موجود در سنگ واکنش می دهد و باعث لکه دار شدن صفحه می شود.

۵ سوالی که هنگام خرید سنگ طبیعی باید پرسید
خواندن مقاله

برای مشاوره رایگان و تهیه سنگ برای کابینت در شهر خود با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.