پارامترهای فیزیکی

تخلخل : % 0.44 

جذب آب: % 0.42 

وزن مخصوص: 2.7 کیلوگرم

مقاومت فشاری: 1266 کیلوگرم

مقاومت سایشی: 2.8 

همانطور که مشاهده می کنید مرمریت لاشتر دارای تخلخل کم، مقاوت فشاری و سایشی قابل قبول و جذب آب نسبتا پایین است. این ویژگی ها سبب می شود که بتوان از آن هم در نمای خارجی و هم داخلی استفاده کرد.

سنگ لاشتر در نمای خارجی

سنگ اسلب لاشتر را می‌توان هم برای دیوار و هم برای کف استفاده کرد. این دو کاربرد می‌تواند دارای اشکال و برش‌های مختلفی از این سنگ را داشته باشد. از جمله : تایل، کوبیک، مالون، گیوتین و فرنچ پترن.

نکته حائز اهمیت در مورد این سنگ این است که کمتر سنگی وجود دارد که تا این حد همه کاره باشد. بویژه که این برش‌ها می تواند پرداخت‌های گوناگونی نیز داشته باشد از جمله : تیشه‌ای، هوند، چرمی،فلیم، بوش‌همر، سندبلاست و گیوتین. (مقاله انواع پرداخت سنگ ساختمانی)

سنگ لاشتر از محدود مرمریت‌هایی است که انجام پرداخت فیلم روی آن امکان‌پذیر است.”

ضمنا می‌توان در ساخت سازه‌های سنگی نیز از این مرمریت کم نظیر استفاده‌کرد. سازه‌هایی مثل روشویی، وان و صراحی.

معمولا با توجه به بخش های مختلف ساختمان از فرآوری‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. مثلا در نمای خارجی ساختمان از تایل‌های لاشتر برای دیوارها استفاده می‌شود. یا از فراوری کوبیک لاشتر برای کف سازی اماکن عمومی استفاده می‌کنند. همچنین فرآوری مالون آن بسیار مناسب کف سازی باغ و ویلا می‌باشد. استفاده از آنها در کنار درختان و گلها یک فضای بسیار خاص و جذاب را بوجود می‌آورد.

سنگ مرمر
خواندن مقاله

البته از تایل و یا فرنچ پترن و همچنین گیوتین‌های لاشتر می‌توان هم در داخل و هم در بیرون ساختمان استفاده کرد.

برای مشاوره رایگان و تهیه تایل و اسلب لاشتر با ما تماس بگیرید.

سنگ لاشتر در نمای داخلی

کاربرد سنگ لاشتر در نمای داخلی بسیار گسترده می‌تواند باشد. در فضای داخلی هم از این سنگ مرمریت جذاب می‌توان استفاده کرد. بویژه اسلب‌های زیبای آن در دیوار یا کف سالن نمایی خارق العاده ایجاد می‌کند. علاوه بر اسلب، از تایل لاشتر مانند: سنگ لاشتر 40 در 40 یا سنگ لاشتر 40 طولی و یا سنگ لاشتر 60 در 60، گیوتین و فرنچ پترن لاشتر نیز می‌توان در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده کرد. یک اسلب چرمی لاشتر را تصور کنید که به عنوان کانتر آشپزخانه استفاده شده باشد. یا طرح فرنچ پترن آن را که پرداخت مات شده باشد می‌تواند یک دکوراسیون کلاسیک فوق العاده ایجاد کند. یا تایل‌های صیقلی آن که در یک سرویس بهداشتی لوکس نصب شده باشد. قطعا چشم را به خود خیره می‌کند. لاشتر از معدود مرمریت‌هایی است که می‌توان بدون نگرانی در فضاهای مرطوب و آب‌ریز استفاده کرد، چرا که درصد جذب آب بسیار پایینی دارد.

با توجه به توضیحات احتمالا حالا متوجه کاربردهای گوناگون این سنگ شده‌اید.

“مرمریت لاشتر به معنی واقعی کلمه یک سنگ همه کاره است.”

رندر سنگ مرمریت لاشتر بصورت اسلب چهارتایی یا همان فورمچ
سنگ مرمریت لاشتر در کف
گرانیت چیست؟
خواندن مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.