نگهداری از سنگ مرمر

سنگ مرمر سنگ فوق العاده زیبا و جذاب می باشد ،سنگی است که تنوع رنگی خیلی خاصی دارد و مزیتی که این سنگ را از مابقی سنگ ها متمایز می کند نور گذر بودن آن است و در ضمن سنگ نسبتا گران قیمت است به خاطر همین افرادی که در دکوراسیون خودشون استفاده می کنند مطمعنا دغدغه نگهداری از این سنگ را دارن که ما در این مقاله شمار رو راهنمایی می کنیم که چطور از سنگ مرمر مراقبت کنید.

سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی است که از دگرگونی سنگ آهک به وجود آمده است و کانی اصلی تشکیل دهنده این سنگ کلسیت می باشد.

نظافت سنگ مرمر

نکته مهم در مورد سنگ مرمر این است که نباید بگذاریم گرد و غبار روی آن بماند و مرتب باید گرد و غبار را روی آن پاک کرد

سطوح سنگ مرمر را حتما باید با یک پاک کننده خنثی یا مایع ظرفشویی ملایم و آب گرم تمیز کنید

از مواد شوینده اسیدی برای تمیز کردن این سنگ استفاده نکنید و استفاده بیش از اندازه محلول آمونیاک هم ممکن است سطح سنگ شما را کدر کند

محصولات خانگی حاوی اسید همانند لیمو وسرکه و سایر مواد اسیدی دیگر هم روی سنگ های آهکی باعث کدر شدن و باعث لکه دار شدن سنگ شما می شود.

سنگ کریستال
خواندن مقاله

انواع لکه ها

لکه های روغنی

لکه های روغنی همانند گریس ، قیر، روغن های آشپزی، لوازم آرایشی و بهداشتی و شیر و… لکه هایی هستن که سنگ را چرب و تیره میکنند و باید از نظر شیمیایی حل شوند و باید با احتیاط کامل با مواد شوینده خانگی و در بعضی مواقع با الکل معدنی یا استون تمیز شوند .

لکه های ارگانیک

لکه های ارگانیک همانند چایی ، قهوه ،مشروب و بعضی از آب میوه ها جزو لکه های رنگی هستن که اگر بلا فاصله از روی سنگ پاک نشوند لک آنها ماندگار می شود و روی سنگ شما میمانند.

لکه های جوهری (ماژیک ،خودکار، جوهر ،آبرنگ)

این لکه ها رو خیلی سریع و باید با احتیاط با سفید کننده ها یا استون یا لاک تمیز کرد .

برای طولانی تر شدن عمر سنگتان و حفظ زیبایی سنگ خود چه کنیم؟

گرد وغبار روبی: سنگ خود را مرتب گردگیری کنید چون خاک باعث سایده شدن و کدر شدن سنگ زیبای شما می شود.

استفاده از زیر لیوانی : برای خوردن قهوه و چایی و مشروبات الکلی و آبمیوه های رنگی خود سعی کنید همیشه از زیر لیوانی استفاده کنید که لکه های کوچک و ریز را روی سنگ مرمر خوش رنگ و زیبای شما نیندازد.

استفاده از فرش و قالیچه : با داشتن فرش و قالیچه در ورودی ها و جلوی کاناپه و جای استراحت خونه شما باعث میشود احتمال ریختن مواد بر روی سنگ شما را کاهش دهد.

وسایل فلزی : وسایل فلزی و پایه های مبلمان فلزی و دوچرخه بچه ها و انواع صندلی ها و اسباب بازی های خطرناک کودکان و جاروبرقی خانه خود را حتما بررسی کنید که سالم باشن و باعث ضرب دیدگی و خراش بر روی مرمر خوش رنگ شما نشود.

گرانیت چیست؟
خواندن مقاله

وسایل گرم : وسا یل خیلی گرم مثل اتو داغ را مستقیما روی سنگ مرمر نگذارید

ترک برداشتن سنگ مرمر

اگر سنگ مرمر یا وسایل مرمر شما ترک برداشته بر روی آن پودر اکسید قلع مالیده و آن را پولیش کنید .

کثیف شدن بی اندازه سنگ مرمر

برای پاک کردن بسیاری از لکه ها از آب اکسیژنه استفاده کنید و در صورت کثیف شدن بی اندازه ، چند قطره سرکه را با پودر سنگ خیلی نرم مخلوط کرده و بعد از چند ساعت با آب گرم بشورید و بعد از خشک کردن برای براق شدن آن با استفاده از روغن زیتون بدون بو را به اندازه چند قطره روی پارچه ریخته و بر روی سنگ خود بکشید

سنگ مرمر مراقبت زیادی دارد ولی در کنار مراقبتش با زیبایی و خوش رنگ بودن و نورگذر بودن آن به خانه شما زیبایی فوق العاده ایی می دهد و با رنگ های زیبا به شما احساس شادابی و آرامش می دهد پس با داشتن سنگ های مرمر رنگی از زیبایی خانه خود لذت ببریم و استرس خراب شدن آن را نداشته باشیم و از زیبای خانه خودمان لذت ببریم .

سنگ اسلب مرمر سبز در کف سالن پذیرایی
سنگ اسلب مرمر سبز در کف ساختمان

برای مشاوره رایگان و تهیه سنگ ساختمانی در شهر خود با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.