5 سوالی که باید هنگام خرید سنگ طبیعی پرسید؟

اگر به دنبال خرید ماده‌ای پایدار برای پروژه یا خانه خود هستید که در دراز مدت در هزینه، زمان و منابع صرفه‌جویی شود، سنگ طبیعی باید بهترین ماده برای انتخاب شما باشد. با توجه به تنوع گسترده سنگ از نظر زیبایی، دوام، بازیافت، نگهداری کم و در دسترس بودن در سایر نقاط ایران، هیچ پروژه‌ای وجود ندارد که سنگ نتواند آن را ارتقا دهد.

ویژگی‌های ذکر شده درسنگ ، سنگ را به انتخابی آسان برای انتظارات ما تبدیل کرده است.

سنگ یک ماده طبیعی است و از قرن‌ها پیش برای همه چیز از جمله مجسمه‌، ظروف، جاده‌سازی‌، سنگفرش، ساختمان‌ها و ابزار استفاده می‌شود. طراحان‌، معماران و سازندگان با این استحکام و زیبایی آشنایی دارند و در پروژه‌های خود را از کاربر آن غافل نمی‌شوند.

در طول قرن‌ها ملت ما معادن بیشتری از سنگ‌ها کشف کردند و توانستند سنگ‌های بیشتری را استخراج‌، فرآوری و استفاده کنند. این پیشرفت‌ها همچنین به بهبود صنعت سنگ در کاهش ضایعات‌، افزایش کارایی و افزایش عمر مواد کمک کرده است‌. شما تصور کنید در ایام قدیم و مصر باستان ماه‌ها طول می‌کشید تا بتوانند تکه‌ای سنگ از کوه جدا کنند و حمل کنند و بر روی هم قرار دهند تا بنایی ساخته شود.

انتخاب سنگ به عوامل مختلفی همچون زیبایی شناختی مشتری یا صاحب خانه‌، بودجه‌، استفاده مورد نظر و الزامات فنی برای کاربرد خاص بستگی دارد.

موارد بسیار زیادی به سنگ شبیه‌سازی شدند اما هیچ‌کدام کیفیت سنگ طبیعی را ندارد. با تعیین اهداف پروژه و تعیین اینکه چگونه می‌توان آن ها را با سنگ برآورده کرد، شروع می‌شود ، سپس انتخاب‌، ساخت ،تکمیل‌، روش‌های نصب و نگهداری هماهنگ می‌کند که به شما در رسیدن به این اهداف کمک می‌کند.

سنگ مرمر سبز

سوالات زیر می‌توانند شروع خوبی برای انتخاب سنگ باشند:

1) چه نوع سنگی است و چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین سنگ برای نما
خواندن مقاله

این سوال به ترکیب معدنی سنگ اشاره دارد. پایدارترین سنگ ، سنگی است که به درستی برای مکان مناسبی انتخاب شود و ماندگاری طولانی داشته باشد.

به تامین کنندگان سنگ و کارخانه های ساخت (آپ استون آماده مشاوره رایگان به شما عزیزان می باشد) و نمایشگاه سنگ مراجعه کنید و در مورد اهداف پروژه خود صحبت کنید تا دید بهتری پیدا کنید. در طول این فرآیند اهمیت پایداری را مورد بحث قرار دهید و در مورد سنگ هایی که در دسترس هستند و معیارهای شما برآورد می کنند بیشتر بیاموزید :

  • آیا قصد دارید از سنگ در نمای بیرونی یا داخلی استفاده کنید؟
  • کاربرد سنگ چیست؟
  • می‌خواهید سنگ چقدر دوام بیاورد؟
  • آیا در مقدار و بازه زمانی مورد نیاز برای پروژه موجود است؟

2) آیا سنگ به راحتی خراشیده می شود یا لکه می گیرد؟

این سوال به سختی و سرعت جذب سنگ اشاره دارد. این ویژگی ها برای دانستن اینکه آیا این سنگ برای ویژگی پرکاربرد شما همچون کف پوش، کانتر، سرویس های بهداشتی، آزماایشگاه ها و نرده ها دارید مهم است.

اگر سنگی را پیدا کردید که واقعا نظر شما را جلب کرد اما برخی از معیارهای شما را برآورد نمی کند بپرسید که آیا می توان سنگ را متراکم کرد؟ یا می توان آن را به وسیله رزین یا پوشش نانو و … فرآوری کرد؟ تا به نتیجه دلخواه برسید.

3)گزینه های ساخت و تکمیل چیست و چگونه به پایداری کمک می کند؟

روش ساخت و پرداختی که انتخاب می کنید بر ظاهر نهایی متریال و نحوه عملکرد آن تاثیر می گذارد. طیف گسترده ای از پرداخت کاری وجود دارد که هر کدام فرآیند و نتیجه متفاوتی دارد.

تحقیق کنید چه روش پرداختی به سنگی که انتخاب کردید کمک می کند مقاوم تر باشد، هوازدگی را کاهش دهد، مقاومت در برابر سایش، لکه شدن و خراشیدگی را افزایش می دهد.

پرکاربردترین مصالح در نما ساختمان
خواندن مقاله

شما می توانید ظاهر سنگ خود را با پرداخت کاری نیز تغییر دهید.

سنگ مرمریت مارشال در کف

4) بهینه ترین و پایدارترین روش نصب یا گیرش برای سنگ انتخاب شده چیست؟

وابسته به زیرسازی، دوغاب ها، درزگیرها و اندازه اسلب و تایل روش های مورد استفاده برای نصب و ست کردن سنگ متفاوت است. روش نصب باید توانایی سنگ را در مقاومت در برابر آب و هوا و رفت و آمدها افزایش دهد.

روش نصب و مواد مورد استفاده باید با یکدیگر هماهنگ باشد. در طراحی پایدار مواد با دوام و کم تعمیر مطلوب هستند. بنابراین توجه نحوه نصب به این امر کمک کند.

 

5) چگونه می توانید سنگ را به بهترین شکل ظاهر و عملکرد خود حفظ کنید؟

آخرین و مهم ترین هدف شما باید طول عمر و حفظ سلامت سنگ باشد. سنگ ها معمولا یک ماده کم تعمیر و نگهداری است، اما اگر دوغاب ها، چسب ها و درزگیرهایی که برای نصب آن استفاده می شوند به همان طول عمر سنگ طراحی نشده باشند کل طرح ممکن است شکست بخورد.

علاوه بر این اگر از مواد شیمیایی خشن برای تمیز کردن و نگه داری سنگ استفاده شود، سنگ شکننده شده و ترک می خورد و طول عمر آن کاهش می یابد.

از روش های تمیز کردن سنگ اطلاع پیدا کنید تا به طول عمر آن کمک کنید.

زیبایی و درخشان بودن سنگ برای مدتی طولانی حفظ می شود اما سنگ ها نیز به روش منحصر به فرد خود پیر می شوند و از زیبایی اولیه آن کاسته می شود اما پایداری ظاهری آن ها نسبت به سایر مواد بیشتر است.

بهترین پروژه، پروژه ای است که علاوه بر دوام عمر زیبایی خود را نیز در سالیان طولانی حفظ کند;همچون معابد مصر.

دسته‌بندی سنگ ساختمان

انواع سنگ طبیعی برای ساختمان

مجموعه سنگ‌های طبیعی آپ استون

برای مشاوره رایگان و تهیه سنگ ساختمانی در شهر خود با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.