سنگ دکوراسیون داخلی

سنگ در دکوراسیون داخلی از گذشته وجود داشته است. ولی در چند دهه گذشته استفاده از سنگ ها در دکوراسیون خانه کمتر شده بود و تقریبا به جز در خانه های بزرگ و لوکس، کمتر شاهد استفاه از آن ها بودیم. اما اخیرا دوباره وارد بازار شده اند و علت اصلی آن نیز تغییر نحوه ی استفاده از آن ها است.

احتمالا وقتی به سنگ به عنوان یکی از عناصر دکوراسیون فکر می کنید، چشم اندازی از اتاق های بزرگ و سردی را تصور می کنید از کف تا سقف پوشیده از سنگ هستند. قطعا این تصویر نمی تواند نشانی از طرح های مدرن امروزی داشه باشد.

ولی این روزها استفاده از سنگ در دکوراسیون بسیار متفاوت شده است و دامنه ی گسترده تری پیدا کرده است، اما در حجم کمتر.  دیگر خبری از یک سالن بزرگ پوشیده از سنگ نیست، اما بر روی یکی از دیوارهای همان سالن، یک طرح فورمچ بی نظیر از سنگ چینی الیگودرز مشاهده می کنید. یعنی استفاده کمتر و در عوض چشمگیر بودن بیشتر.

آری استفاده از سنگ تغییر کرده است. میز آشپزخانه، سرویس های بهداشتی دیوار پشت تلویزیون، دیوار بین کابینت، میزهای جلو مبل و بسیاری المان های سنگی به طرح های دکوراسیون اضافه شده و اتفاقا جذابیت بیشتری ایجاد کرده است. مقادیری کم،  که چشم را تحت تاثیر قرار می دهد.

حال می خواهیم نگاهی داشته باشیم به این موضوع که بهتر است سنگ در دکوراسیون خانه، کجا و چگونه کار شود.

اگر می خواهید جلوتر از دیگران باشید، این مقاله فهرستی از راه های گنجاندن سنگ در طراحی داخلی را به شما ارائه می دهد. موارد زیر روش هایی نوآورانه برای استفاده از سنگ است که به شما این امکان را می دهد که احساس کلاسیک دکور را در عین مدرن بودن تجربه کنید.

مزایای کف پوش سنگ طبیعی در زمستان
خواندن مقاله

جزیره آشپزخانه

اگر هنگام طراحی آشپزخانه، اسلب های بزرگ سنگ مرمر یا سنگ مرمریت یا گرانیت مشکی یا گرانیت سفید را بگنجانید، قطعا تصمیم درستی گرفته اید. همه عاشق دیدن نشانه های طبیعی، رنگ ها و رگه هایی که درون سنگ هستند خواهند شد.

سنگ جزیره کانترتاپ آپ استون

صفحه کابینت و دیوار بین کابینت ها

سنگ بسیار جذاب تر از سرامیک است. اما می تواند خراشیده شود، لکه دار شود و شوره بزند. به علاوه باید با دقت بیشتری تمیز شود. ولی به هرحال سنگ است، لوکس، طبیعی و مملو از احساس و زیبایی است.

اگر انتخاب شما در این مورد سنگ است پس نکات زیر را رعایت کنید:

سعی کنید سنگی با روکش (پرداخت) مات انتخاب کنید که تا حد زیادی ظاهر خود را حفظ کند. سالانه آن را آب بندی کنید. اجاز ندهید هیچ ماده اسیدی مانند آب لیمو یا گوجه فرنگی روی سطح آن بماند. از مواد پاک کننده با سختی کم استفاده کنید که آسیب کمتری به آن وارد شود.

سنگ گرانیت آشپزخانه آپ استون

سالن پذیرایی

سنگ را در سالن پذیرایی خود وارد کنید. اما آن را محدود به کف یا دیوار نکنید. دیوار اطراف شومینه، میزهای جلو مبل سنگی، دیوار پشت تلویزیون و المان هایی مثل گلدان سنگی، تاثیر فوق العاده ای در زیباتر شدن سالن شما خواهند داشت.

سنگ طبیعی در سالن پذیرایی آپ استون

حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از سنگ در حمام، مصداق تجمل است. به معنای واقعی کلمه زیباست. احساس فوق العاده ای ایجاد می کند. نیازی هم نیست که کل فضا، از کف تا سقف بروید. اگر بودجه اجازه می دهد که چقدر خوب. ولی اگر می خواهید هزینه ی کمتری انجام دهید، یک اسلب زیبای مرمریت گلدن بلک را با تایل های کوچک تر آن امتحان کنید. خیالتان راحت! بی نظیر خواهد بود.

سنگ های ساختمانی به چند نوع تقسیم می شوند؟
خواندن مقاله
رندر سنگ در حمام آپ استون

برای مشاوره رایگان و تهیه تایل و اسلب انواع سنگ ساختمانی با ما تماس بگیرید.

در انتخاب رنگ جسور باشید

ما بیشتر به دنبال استفاده از سنگ هایی با رنگ های عامه پسند مثل خاکستری، مشکی، سفید و کرم هستیم. برای یک بار هم که شده جسور باشید و رنگ متفاوتی را انتخاب کنید. سنگ های مرمر صورتی، سبز، طلایی، آبی و رنگ های بی نظیر دیگری نیز هستند. استفاده کنید و ببینید که زیبایی محض را به خانه خود هدیه داده اید.

سنگ مرمر آبی آپ استون

استفاده از طرح های بوکمچ و فورمچ

می خواهید یک نقطه کانونی زیبا ایجاد کنید؟! کمترین المان ها را در سالن خود بکار ببرید و در عوض یک سنگ با طرح فورمچ یا بوکمچ نصب کنید و ببینید چگونه این سنگ تبدیل به نقطه اصلی زیبایی خواهد شد. با این کار همه ی کمبودها را جبران خواهید چرا که همه حواس ها درگیر طرح فورمچ سنگ خواهد شد.

سنگ مهکام آپ استون

سنگ در اتاق خواب

دوست دارید اتاق خوابی متفاوت از هرچه که تاکنون دیده اید، داشته باشید؟! بی پروا باشید. یک اسلب مرمر صورتی یا کریستال خاکستری را در پشت تختخواب نصب کنید. خواهید دید چه زیبایی شگف انگیزی را ایجاد کرده اید. احساسی بی نظیر که با هیچ متریال دیگری قابل دستیابی نیست.

سنگ چینی اسلب الیگودرز آپ استون

امیدواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد. ما اعتقاد داریم سنگ در دکوراسیون داخلی می تواند باعث زیباتر و ارزشمندتر شدن خانه شود. سنگ با کیفیت ترین متریال ساختمانی است که کمتر شناخته شده است. چرا که عادت کرده ایم به یک سری استفاده های خاص و محدود. ما در گروه آپ استون در تلاش هستیم کاربردهای مختلف این موهبت طبیعی را بیش از پیش معرفی کنیم تا افراد بیشتری از این متریال طبیعی باکیفیت در ساختمان سازی استفاده کنند و از انتخاب خود لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.