چرا سنگ طبیعی بهترین متریال است؟

اگر بخواهیم پرکاربردترین و البته قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی را نام ببریم، احتمالا باید نام سنگ را به زبان آوریم. سنگ طبیعی کاربردهای فراوانی دارند. از سنگ می‌توان هم در نمای خارجی و هم در داخل ساختمان و دکوراسیون منزل استفاده کرد. به غیر از ساختمان، سنگ‌ها در ساخت اشیاء و المان‌های مختلف نیز همواره مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

شاید معروفترین شخص در این زمینه میکل آنژ فقید باشد که با ساخت مجسمه هایی بی نظیر ارزش و زیبایی سنگ را نزد ما بسیار افزایش داده باشد.

ناگفته نماند در سالیان گذشته از سنگ‌های مرغوبی همچون سنگ مرمر و سنگ مرمریت بیشتر در اماکن مذهبی یا امارت‌های مجلل و یا ساخت مجسمه‌های با‌شکوه استفاده می‌شده. با این حال، امروزه در گستره‌ی استفاده از این متریال افزایش چشم‌گیری بوجود آمده است. بطوریکه در اکثر خانه‌ها فضایی که با سنگ پوشانده شده باشد، وجود دارد. خصوصا در طرح های مدرن و مینیمالیستی سنگ‌ها به یک گزینه بدون جانشین تبدیل شده‌اند.

دراین مقاله قصد داریم تا شما را با بعضی مزایای سنگ های ساختمانی بیشتر آشنا کنیم تا دلیل پرکاربرد بودن آن تا حدود زیادی برایتان روشن شود:

1.سنگ طبیعی بسیار با دوام است.

بدون شک بارزترین خصوصیت سنگ، دوام آن است. کم نیستند اماکن و ساختمانهای قدیمی که شاید صدها سال از ساخت آنها می‌گذرد ولی همچنان پابرجا هستند و سنگ هایی که در دیواره ها یا کف آن ساختمانها نصب شده هنوز هم شکوه و زیبایی خود را حفظ کرده اند.

نگهداری از سنگ مرمر
خواندن مقاله

سنگ های طبیعی استفاده های فراوان دارند ولی شاید بهترین مثال برای ویژگی استحکام و دوام سنگ استفاده کردن از آن در کف اماکن پرتردد باشد چون در این مورد قطعا هیچ متریال جایگزینی برای آن وجود ندارد. همچنین شما می توانید از آن به عنوان میز پیشخوان نیز استفاده کنید و هیچ گونه نگرانی بابت بوجود آمدن لکه، خط و خش و حتی گرمای آشپزخانه نداشته باشید.

تصویری از آتن شهر باستانی سنگ سفید
  1. نگهداری سنگ آسان است

وقتی صحبت از نگهداری و مراقبت از سنگ های طبیعی می شود آسوده خاطر می شوید. کمتر متریالی وجود دارد که این راحتی در نگهداری و نظافت آن وجود داشته باشد. تمیز کردن سنگ بسیار سریع و بدون دردسر است و شما میتوانید تنها با استفاده از یک تکه پارچه و کمی آب سطح سنگ خود را دوباره براق و زیبا کنید.

خرید سنگ اسلب آپ استون

3.سنگ از مد نمی افتد

سنگ طبیعی از معدود متریالهایی است که هرگز از مد نمی افتد. طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها و منحصر به فرد بودن در عین خاصیت تکمیل کنندگی هر تکه که در آن وجود دارد ، همچون پازلی از یک اثر هنری است. همین ویژگی است که سالها توجه سازندگان، طراحان و مصرف کنندگان را به خود جلب کرده. تفاوتی ندارد خواسته ی شما یک طرح کلاسیک درخشان باشد و یا مدرن و مات و البته شیک، سنگ طبیعی میتواند هر ظاهری را ایجاد کند.

lazy

 4.هماهنگی و ایجاد هارمونی با دیگر مصالح

یکی  دیگر از مزایای این ماده ی جذاب ترکیب شدن با دیگر مصالح است. ویژگی که باعث شده طراحان و دکوراتورها انتخابهای بیشتر را برای طراحی و چیدمان فضاها داشته باشند. سنگ را میتوان در کنار چوب، آجر، شیشه و هر نوع متریالی استفاده کرد. از اسلب سنگهای طبیعی می توان برای فضاهای لوکس استفاده کرد. همچنین استفاده از آن در سرویس های بهداشتی در کنار زیبایی، بخاطر وجود رطوبت و آب ریزی زیاد یک انتخاب بسیار هوشمندانه میتواند باشد. کانتر آشپزخانه و راه پله ها نیز از مواردی هستند که برای استفاده از سنگ بسیار مناسب می باشند.

دسته بندی سنگ های طبیعی ساختمانی
خواندن مقاله
lazy

برای مشاوره رایگان و تهیه سنگ ساختمانی با ما تماس بگیرید