بهترین سنگ برای نما

بهترین سنگ برای نما کدام است؟ چه ویژگی هایی دارد؟ صرفه ی اقتصادی دارد آیا؟ یکی از فاکتورهای انتخاب متریال برای نمای خارجی، اقلیم و شرایط آب و هوایی است. این ویژگی از گذشته های دور مورد اهمیت بوده. مثلا در شمال کشور و در مناطق مرطوب و پربارش شما باید از متریالی مثل آهن دوری کنید چرا که به راحتی دچار زنگ زدگی می شود. بنابراین باید به جای آن از چوب استفاده کنید که مناسب آن شرایط می باشد. به همین خاطر است که حتی با وجود مصالح جدید در بازار، هنوز هم از چوب در شهرهای شمالی استفاده  می شود. یا مثلا در شهرهای سردسیر استفاده از سنگ یک انتخاب بدون جایگزین بوده و هست. سرما و یخنبدان و در نقطه مقابل تابش نور شدید و دمای بالا  همیشه باعث  خوردگی و ساب رفتن سنگ ها می شود.
پس در نظر  گرفتن این نکته در هنگام انتخاب مصالح بسیار حائز اهمیت می باشد. در نظر داشته باشید امروزه نیز با وجود همه ی پیشرفت های علمی و ساخت مواد و مصالح با کیفیت تر، باز هم شرایط آب و هوایی یک فاکتور اثرگذار است. و در انتخاب مصالح برای نمای خارجی بسیار به آن توجه می شود. در این مقاله قصد داریم سنگ های مختلفی که قابلیت نصب شدن در نمای خارجی ساختمان دارند را معرفی کنیم. ویژگی های هر کدام را توضیح دهیم و مزایا و معایب آنها را مورد بررسی قرار دهیم. بدین صورت پس از مطالعه این مقاله، شما قادر خواهید بود سنگ مناسب برای ساختمان خود را انتخاب کنید. امیدواریم برایتان کاربرد مفید داشته باشد.

سنگ گرانیت

سنگی بسیار مقاوم، مستحکم، با چگالی بالا، وزن زیاد و درصد جذب پایین آب. آلودگی را به خود جذب نمی کند وآن را به راحتی می توان در بخشهای مختلف ساختمان استفاده کرد.

بهترین سنگ برای کف ساختمان
خواندن مقاله

شاید تنها موردی که باید مد نظر داشت، وزن بالای سنگ گرانیت باشد که در هنگام استفاده به عنوان سنگ نما کمی باید دقت بیشتری به خرج داد چرا که ممکن است به دلیل وزن زیاد والبته تخلخل کم، چسبندگی آن کم باشد.

گرانیت طوسی آپ استون

سنگ چینی کریستال

سنگ چینی کریستال نیز یک سنگ رسوبی است که عمدتا از کربنات کلسیم تشکیل شده است. رنگ این سنگ معمولا سفید و یا طوسی است و دارای رگه های خاکستری و زرد است. کریستال سنگ نرمی است و به راحتی برش می خورد و به سهولت نیز دچار خراشیدگی می شود. جذب آب متوسطی دارد، دارای تخلخل کمی است، مقاومت نسبتا بالایی در برابر ضربه و فشار دارد، قابلیت گذر نور دارد و گرما را کمتر جذب می کند.

این سنگ را می توان در نمای داخلی و خارجی استفاده نمود. اما در نظر داشته باشید که هوازدگی، دما و باران های اسیدی در بلند مدت می تواند باعث تغییر شکل آن گردد.

سنگ کریستال الیگودرز طوسی اصفهان

سنگ مرمر

سنگ مرمر لوکس ترین، گران ترین، مشهورترین و زیباترین سنگ بوده و هست. رنگ ها و طرح های این سنگ دل هر بیینده ای را میرباید. از گذشته های دور این سنگ در اماکن مقدس و مذهبی و کاخ های پادشاهان مورد استفاده قرار می گرفته. بناهایی که قرار بوده تا سالیان سال وجود داشته باشند و همیشه شوکت و جلال خود را حفظ کنند. که همینگونه نیز شده است.

 مرمر بجز زیبایی مقاومت بالایی دارد و به راحتی از بین نمیرود. پس اگر بودجه لازم را دارید، با سنگ مرمر میتوانید ساختمان خود را به نمادی از زیبایی و شکوه تبدیل کنید.

بهترین سنگ کف کدام است
خواندن مقاله
سنگ مرمر سبز اصفهان

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت سنگی آهکی و رسوبی است. تنوع رنگی کم نظیری دارد، طرح های فوق العاده زیبا و گوناگونی دارد، مقاومت بالا در برابر حرارت وساییدگی دارد. اما در برابر عوامل طبیعی همچون سرما و گرمای شدید مقاومتش نسبت به سنگ های ذکر شده قبلی کمتر است و ممکن است شکل ظاهری اش در سالیان طولانی اندکی تغییر کند.

تکستچر سنگ مرمریت لاشتر آپ استون

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن ( بهترین سنگ نما) نوعی سنگ رسوبی است. مقاومت نسبتا بالایی دارد، تنوع رنگ و طرح آن بسیار زیاد است، انجام پرداخت های مختلف(چرمی، بوش همرد، سند بلاست و …)  بر روی آن امکان پذیر است  و چسبندگی بسیار بالایی دارد. ضمنا قیمت این سنگ نسبتا ارزان است و آن را تبدیل به گزینه ای ایده آل برای نمای خارجی ساختمان نموده است. شاید بتوان گفت با توجه به کلیه جوانب، بهترین سنگ برای نمای ساختمان تراورتن باشد.

سنگ تراورتن شکلاتی اصفهان

برای مشاوره رایگان و تهیه سنگ ساختمانی در شهر خود با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.